Week 1 in Uppsala

28 augustus 2018 - Uppsala, Zweden

Hej hej,

De eerste week hier in Uppsala zit er al bijna weer op dus tijd voor een nieuw blog! Deze week is echt voorbij gevlogen; al zoveel dingen gedaan, een heleboel nieuwe mensen ontmoet en de introductiedagen zijn nog niet eens begonnen! De eerste dagen was het vooral nog een beetje spulletjes uitpakken en de weg naar de supermarkt vinden, maar dat was al snel gedaan. Elke dag kwamen er grote groepen mensen met koffers aan hier in Flögsta en inmiddels zijn de kamers aardig gevuld. Hier op de gang komen mensen echt overal en nergens vandaan zoals Australië, China, India, Colombia en Frankrijk. Ik heb hier op de gang nog niet iedereen ontmoet maar deze of volgende week gaan we met z'n allen eten en dan zal ik vast de laatste mensen ontmoeten.

Het is wel wennen hoor, de hele dag alleen maar Engels praten... Maar gelukkig praten de meeste mensen normaal ook niet de hele dag Engels en ervaren we dus allemaal hetzelfde. Toch al wel veel mensen ontmoet hier die aan dezelfde universiteit gaan studeren en leuke dingen samen gedaan. Samen boodschappen doen, natuurgebieden verkennen, de Ikea bezoeken, samen eten koken of uit eten gaan en gezellig wat drinken zijn zomaar een aantal voorbeelden van wat ik deze week al heb gedaan met mensen die je dus eigenlijk pas net kent.

Zelf heb ik al een beetje het centrum en de omgeving bekeken en heb het stadspark bezocht wat ook erg mooi was (hier komen nog foto's van online). Dit weekend ben ik samen met 2 andere meiden naar een natuurgebied geweest iets noordelijker in Zweden. De natuur was zo mooi en wat hebben we genoten van het uitzicht!!!

Morgen beginnen de introductiedagen van de universiteit dus tot aan het weekend elke dag een vol programma en nog meer mensen leren kennen :) en dan vanaf maandag beginnen hier met studeren. Heb er nu al zin in en heel benieuwd hoe de studie gaat zijn hier. Voor nu ga ik er snel weer vandoor want er staat een spelletjesavond gepland die ik niet wil missen! Ik hoop dit weekend weer iets te posten over de introductiedagen en nieuwe ervaringen.

Bye bye!

1. Jeroen en Milou:
    28 augustus 2018
    Hoi Kirsten.

Goed om te lezen dat de eerste week goed is verlopen en dat je al wat leuke mensen hebt ontmoet.
    Veel plezier met de introductie dagen.

Groetjes Jeroen en Milou
  2. Opa en oma haan:
    29 augustus 2018
    Hoi kirsten leuk dat je het naar de zin hebt en al kennis gemaakt met je mede studenten en het is er heel mool nog een paar dagen en dan aan de studie liefs van opa en oma haan
  3. Kirsten:
    29 augustus 2018
    Dankjewel voor de leuke reacties! Leuk dat jullie mijn blog lezen, en ik stuur papa telkens wel foto's ook dus die laat hij vast nog wel eens zien.
  4. Oma en opa en kajoe:
    30 augustus 2018
    Hoi Kirsten ik heb je blog gelezen ik denk dat het wel goed komt met jou daar zo te horen heb je al van alles ondernomen ik kijk uit naar je volgende blog wat je allemaal weer hebt beleefd gr oma