Eindelijk weer een blog...

10 december 2018 - Uppsala, Zweden

Jaa eindelijk! Hier een nieuwe blog over het Zweedse avontuur van de afgelopen tijd. De laatste tijd zo druk gehad en leuke dingen gedaan dat het schrijven van een nieuwe blog er even bij inschoot. Om te beginnen vertelde ik in mijn vorige blog al dat ik met de boot naar Estland zou gaan. Dit was echt een super gezellig weekend en weer een mooie stad gezien om af te strepen op mijn lijstje. Dat weekend was er ook al kerstmarkt dus vanaf dat moment komt het kerstgevoel wel dichterbij.

Vorig weekend kwam dan eindelijk mijn Irene langs. Wat waren wij blij om elkaar te zien op het vliegveld. We hebben een geweldig weekend gehad waarin we verschillende dingen in Uppsala hebben bekeken en gedaan, en in het weekend 2 dagen naar Stockholm zijn geweest. We hebben onder andere het koninklijk paleis bekeken en daarbij ook de wisseling van de wacht. Verder hebben we een hele dag besteed in Skansen, een soort open lucht museum inclusief dierentuin, aquarium en kerstmarkt. Als afsluiter van het weekend zijn we naar een ijsbar in Stockholm geweest, wat een letterlijk coole ervaring was. Een hele bar gemaakt uit ijs! Zie vooral ook de foto's van dit weekend. Toen op maandag het afscheid weer kwam was dat wel even moeilijk hoor, om toch weer alleen hier achter te blijven. Gelukkig kan ik nu aftellen tot papa hier is over 2 weken en daarna Kelsey.

De lessen aan de universiteit zijn al bijna voorbij. Deze week heb ik alleen vrijdag nog maar les, en na nog 2 dagen volgende week zit het er toch echt op hier met het studeren. Dan heb ik nog een kleine maand om te genieten van Zweden en niet te vergeten de reis naar Lapland. Dit vak was heel erg leuk om te volgen, maar ook wel veel om te doen in vergelijking met het vorige vak, maar eigenlijk mag ik nog steeds niet klagen want ik heb nog genoeg tijd gehad voor leuke dingen.

Deze week heb ik dus veel dagen vrij. Dit moet ik deels nog wel besteden aan opdrachten afronden op de universiteit dus ik hoef me niet helemaal te vervelen. Verder staat er deze week nog een dag gepland om naar Stockholm te gaan en te genieten van de kerstmarkt en sfeer daar. Tussendoor ben ik verder alvast een klein beetje dingen aan het uitzoeken die ik hier wil verkopen en sommige dingen apart leggen die papa al mee naar huis kan nemen. En zo komt mijn vertrek toch langzaamaan wel steeds dichterbij. Aan de ene kant blij om naar huis te gaan en familie en vrienden weer te zien, maar ik ga het zeker ook wel missen hier. Gelukkig heb ik al een aantal mensen hier beloofd om nog een keer langs te komen dus ik kan daar weer naar uitkijken, maar om weg te gaan van iets dat toch bijna een half jaar mijn thuis was is wel raar. Maar gelukkig heb ik nog iets meer dan een maand te gaan hier en daar ga ik nog een mooie tijd van maken! Ik houd jullie op de hoogte!

Tot de volgende keer maar weer!

1. Karolien Haan:
    17 december 2018
    Hoi hoi, eindelijk is een berichtje van mij. Wat een mooie foto's! En wat leuk dat je daar er ook op uit gaat om dingen te bekijken. Zweden lijkt me echt een prachtig land. Mooi dat het goed met je Gaat. Hier zijn ze al veel aan het vuurwerk knallen, en Max is daar zo bang voor. In het bos gisteren had ik hem los lopen en toen ook opeens een knal, Max ging er vandoor. We vonden hem zittend naast de auto. Nog een klein weekje en dan komt papa en de jongens lekker bij je. Super mooi voor je. Maak er een paar mooie dagen van. Er is een kaartje van ons onderweg. Veel groetjes van ons en geniet nog even in Zweden.