Hard werken en aftellen voor de laatste leuke dingen hier...

21 november 2018 - Uppsala, Zweden

Hey iedereen,

Eindelijk kan ik iets zeggen over het resultaat van mijn vorige vak!! En gelukkig is alles goed gegaan dus kan ik zeggen dat ik het vak gehaald heb! :) Dus weer een aantal studiepunten erbij en vol goede moed verder met het huidige vak. Dit vak is wel heel interessant maar er zitten ook veel uitdagingen in en dat maakt het soms wel even hard doorwerken. Op dit moment zijn er elke week groepsdiscussies die voorbereid moeten worden, ben ik bezig met een individueel verslag en loopt er ook nog een groep project dus ik hoef me niet te vervelen. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de gewone lessen die gevolgd worden. Gelukkig zijn de docenten allemaal erg aardig en helpen je graag als je ergens niet uit komt. Het is nog maar een maandje tot aan de kerstvakantie dus tot die tijd nog maar proberen alles zo goed mogelijk te doen en dan hopelijk dit vak ook goed af te sluiten.

Gelukkig is er ook nog tijd voor leuke dingen tussendoor, en anders dan maken we daar tijd voor want ontspanning is ook belangrijk zo af en toe. Afgelopen weekend kreeg ik bezoek van mijn oom en tante die een weekend in Stockholm doorbrachten. Het was leuk om eindelijk mensen van thuis te zien en bezoek te krijgen! Eerst even gezellig bijgepraat en daarna een beetje Uppsala en mijn kamer bekeken. Het was een erg leuke dag! En het bezoek is nog niet voorbij want volgende week komt mijn beste vriendinnetje langs :). Daarna is het nog even aftellen en dan komt papa langs samen met Luuk, Wout en Lars. Daar kijk ik ook erg naar uit gezien ik thuis nu toch wel een beetje begin te missen. Eindelijk mn vader en broertjes weer zien, laten zien hoe ik hier leef en samen een week vakantie en kerst hier vieren. Later in de vakantie komt nog een vriendin om oud en nieuw hier te vieren dus ik hoef me niet te vervelen. Dan in januari nog naar Lapland en daarna alweer naar huis. Als ik alles zo opsom dan vliegt de tijd voorbij ook al heb ik nog 2 maanden te gaan en staan er nog genoeg leuke dingen gepland.

Aankomend weekend staat er eerst nog een ander uitstapje gepland, namelijk naar Tallinn, Estland. Vrijdagavond stap ik in Stockholm met een aantal vrienden op de boot en dan komen we zaterdagochtend aan in Estland. We kijken allemaal erg uit naar opnieuw een uitstapje naar een ander land en ook gewoon weer lekker een weekendje weg. Zaterdag hebben we dan tijd om te genieten van Tallinn en dan 's avonds weer terug met de boot om op zondag weer terug te komen in Zweden. In mijn volgende blog zal ik vast iets schrijven over dit weekend!

Groetjes vanuit een steeds kouder wordend Uppsala!

1. Opa en oma haan:
    9 december 2018
    Hoi kirsten hoe gaat ie is het koud daar hier is ook alles goed dinsdag naar het ziekenhuis en woensdag geopereerd in Enschede wel spannend hoop dat alles goed gaat groetjes oma en opa