Nu is het aftellen echt begonnen....

4 januari 2019 - Uppsala, Zweden

Gelukkig nieuwjaar iedereen!!! Het is alweer 2019, een jaar vol nieuwe kansen en uitdagingen. Het jaar waarin ik hoop mijn bachelor diploma te halen en aan mijn master(s) te beginnen. Voor dit alles moet ik helaas wel het mooie Zweden verlaten en terug naar Nederland. De laatste 2 weken zijn ingegaan en over 2 weken op deze tijd ben ik al ongeveer terug in Nederland. Tot die tijd hoef ik me niet te vervelen want de meeste van mijn vrienden hier zijn inmiddels weer terug, dus genoeg om bij te kletsen en gezellige dingen te doen. Verder moet ik voor aankomende dinsdag mijn examen inleveren en ga ik vrijdag naar Lapland toe dus genoeg op de planning.

In de vakantie kwamen eerst mijn vader en broertjes langs hier in Zweden. Natuurlijk gezorgd dat er genoeg sneeuw lag en het lekker koud was zodat ze zouden merken dat ze in Zweden waren. En met een dik pak sneeuw en een temperatuur van -12 overdag kan ik wel zeggen dat het gelukt is. Wat was het fijn om eindelijk mensen van thuis terug te zien. We hebben er een leuke tijd van gemaakt met leuke uitjes, lekker eten en spelletjes. Toen zij weer naar huis gingen kwam een dagje later Kelsey om hier het nieuwe jaar in te luiden. Eerst hebben we ons vermaakt in Uppsala en Stockholm en met oud en nieuw zijn we uiteindelijk maar gewoon hier gebleven om het lekker met zn tweeën te vieren. Nu is iedereen weer naar huis toe en wordt mijn kamer ook langzaam een stuk leger door de spulletjes die ik al heb verkocht of weggegeven en natuurlijk door het grote aantal spullen dat al terug in Nederland is. Het eten raakt op en alles loopt een beetje op zn einde. Zo is te merken dat het toch echt niet lang meer duurt voordat ik hier afscheid moet nemen.

Gisteren en vandaag dan toch mijn tanden dan maar eindelijk gezet in het examen dat nog op me lag te wachten en voor dinsdag ingeleverd moet worden. En alles is samen leuker dan alleen dus maar even met een klasgenootje afgesproken om een beetje te overleggen over wat de bedoeling was en samen eraan gewerkt. Vandaag opnieuw samen wat gaan drinken en verder gewerkt aan het examen. Ditmaal met tips van een andere klasgenoot die al klaar was met het examen. Vanavond gezellig met zn drieën naar een Thais restaurant geweest en lekker gegeten. Dit weekend het examen afmaken en dan volgende week alvast beginnen met een beetje mijn kamer schoonmaken en natuurlijk alles voor Lapland inpakken. Waarschijnlijk schrijf ik mijn volgende blog over Lapland met een hopelijk een aantal mooie foto's erbij.

Geniet van de laatste dagen van de vakantie en tot over een tijdje!