Vakantie!

20 december 2018 - Uppsala, Zweden

Hejhej,

Hier weer een blog vanuit Uppsala. Maandag en dinsdag de laatste dagen op de universiteit gehad en nu is het dan vakantie en daarmee ook het einde van mijn studententijd hier. Alleen nog het examen thuis maken en inleveren, maar geen dagen meer naar de uni toe. Het was wel raar om dinsdag afscheid te nemen van mensen die ik hier heb leren kennen en waarschijnlijk niet weer terug zie. Gelukkig heb ik met een aantal mensen afgesproken om begin januari een aantal dingen rond Uppsala nog te bekijken en de meeste van mijn vrienden die hier in de straat wonen zie ik ook nog wel voordat ik terug naar Nederland ga. Al is een deel daarvan nu naar huis om vakantie te vieren en daarna zie ik ze ook nog maar 1 week waarschijnlijk. Deze week stond dus al een beetje in het teken van afscheid nemen... Afscheid van de universiteit, van mensen daar en van vrienden die ik niet meer ga zien hier.

Aan de andere kant is het ook fijn om vakantie te hebben en dit vak, op het examen na, afgerond te hebben. Ze hebben me zelfs een baan aangeboden hier op de universiteit om te helpen bij een onderzoek met varkens, maar helaas ga ik in januari terug naar huis en moest ik dus nee zeggen. Ik ga de universiteit en manier van lesgeven hier zeker missen, maar ook de hechte groep mensen waarmee ik de vakken volgde is onvervangbaar.

Nu ben ik vooral bezig om alvast 1 koffer met spullen vol te pakken zodat die alvast naar huis kan als papa zondag komt. Langzaamaan wordt mijn kamer dus een beetje leeg, want ik heb ook al een aantal dingen verkocht die ik niet mee terug kan nemen. Zoveel spullen heb ik niet meer nodig hier in de laatste weken dus dat gaat allemaal vast terug. En verder geniet ik natuurlijk van de vrije tijd die ik hier heb!

Vanaf zondag zijn mijn broertjes en vader hier en daarna komt Kelsey dus mijn nieuwe blog komt waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar. Via deze weg wens ik jullie allemaal fijne kerstdagen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!

Laterzz...