Bijna klaar voor vertrek!

3 juli 2018 - Ede, Nederland

Hoihoi lieve volgers,

22 augustus is het dan eindelijk zo ver! Om 11 uur 's ochtends vlieg ik vanuit Düsseldorf naar Stockholm, om vanaf daar mijn reis te vervolgen naar Uppsala. De laatste weken moest er veel geregeld worden en na vooral veel contact met de universiteit in Zweden is het dan toch eindelijk zeker dat ik daar vakken mag volgen en mijn officiële aanmelding is binnen. :) De vakken die ik ga volgen zijn in de richting van Animal Nutrition en Animal Behaviour en deze richten zich vooral op gezondheid en welzijn van de dieren. Naast het volgen van deze vakken hoop ik natuurlijk een heleboel leuke dingen te doen in mijn tijd daar, te beginnen met de introductiedagen van de universiteit. Gelukkig heb ik al een kamer in Uppsala toegewezen gekregen dus vanaf eind augustus woon ik aan Sernanders väg 1-337 in een studentenflat met hopelijk een groep gezellige mensen.

Voordat het echt helemaal tijd is om naar Zweden te vertrekken heb ik hier in Nederland nog een aantal dingen te doen. Deze week is de laatste week op de uni voordat het vakantie is, en dus ook vrijdag mijn laatste tentamen maken van dit studiejaar. Daarna ga ik eerst vooral veel werken bij de ijssalon om nog een zakcentje te verdienen. In de tweede week van augustus heb ik nog een aantal herkansingen staan van vakken die ik nog graag wil halen voor vertrek richting Zweden. Als laatste ga ik deze vakantie nog als vrijwilliger helpen op Graceland festival en als ik daar van terug kom kan ik nog een paar dagen genieten bij mijn ouders thuis voordat ik in het vliegtuig stap. Tussendoor moet ik natuurlijk mijn kamer in Ede nog leeghalen want die ga ik voor een half jaar verhuren, en mijn koffers inpakken. Vlak voor mijn vertrek zal ik nog iets posten hier en het actief bijhouden van dit blog begint zodra ik in Uppsala ben aangekomen. Voor nu wens ik jullie alvast een fijne vakantie en geniet vooral ook van de zon!!

Tot later!