Höga kusten en een nieuwe periode

10 november 2018 - Uppsala, Zweden

Hoihoi allemaal,

Afgelopen week was het een drukke week dus vandaar dat het even wachten was op een nieuwe blog, maar hier is ie dan eindelijk! Ik zal nog even vertellen over mijn uitstapje van vorig weekend en over mijn nieuwe vak dat deze week begonnen is. Ik ben nog steeds in afwachting van mijn cijfer van het andere vak dus daarvoor moet ik nog even geduld hebben.

Vorig weekend ben ik met 3 vrienden naar een natuurgebied genaamd Höga Kusten gereden. Dit ligt ongeveer 5 uur ten noorden van Uppsala en was dan ook wel even rijden met de auto. Gelukkig reden we met 2 mensen en konden we dus tussendoor wisselen. Het was best leuk om even weer te rijden nadat ik al zo lang niet achter het stuur heb gezeten. Vrijdagmiddag kwamen we daar aan, maar het regende de hele dag dus we hebben er in ons huisje maar een gezellige middag en avond van gemaakt en plannen gemaakt voor de rest van het weekend. Zaterdag hebben we een heel stuk gewandeld, of nouja het was sommige stukken meer klimmen dan wandelen. Uiteindelijk was het uitzicht wel geweldig en dit leverde mooie foto's op. Met deze tocht hebben we ons zolang het licht was wel kunnen vermaken en het was een geslaagde dag! 's Avonds hadden we iets minder geluk toen de winkels al dicht bleken te zijn en we nog geen avondeten hadden. Gelukkig vonden we een pompstation dat pizza's verkocht dus uiteindelijk was het wel opgelost. Zondag hebben we nog weer een stuk gelopen maar werd het uitzicht op sommige punten een beetje verpest door bomen die ik de weg stonden. Alles bij elkaar was het een gezellig weekend met veel mooie plaatjes. (zie de foto's onderaan)

Dinsdag is de nieuwe periode hier begonnen en daarmee mijn nieuwe vak; animal welfare and behaviour. De eerste week van dit vak is wel goed bevallen. Het is leuk om weer nieuwe mensen van over de hele wereld te leren kennen. Het is wel een druk vak met lange dagen dus als ik 's ochtends buiten kom is het nog een beetje schemerig en zodra ik 's middags klaar ben dan is het alweer donker. Dat donker worden begint hier al rond 3 uur dus de avonden voelen vooral heel lang. Maar dit zal nog wel iets erger worden richting de winter. De temperatuur is hier gelukkig nog wel oké en er ligt ook nog geen sneeuw dus tot nu toe mogen we niet klagen. Dit weekend ben ik vooral druk met een beetje alles weer op orde krijgen. Een beetje opruimen, schoolwerk doen en andere dingen die gedaan moeten worden. Ik hoop misschien ergens eind van de week of na volgend weekend weer een stukje te schrijven. En dan kan ik hopelijk iets zeggen over het cijfer van mijn vorige vak :). Tot de volgende keer maar weer!!!