Een beetje vakantie

28 oktober 2018 - Uppsala, Zweden

Eindelijk!! Mijn tentamen is geweest en dus is ook het einde van dit vak in zicht. En dus heb ik weer tijd om een stukje te schrijven :). Afgelopen week heb ik niet veel gedaan behalve studeren en tentamen maken. Woensdag opende het tentamen en voor vrijdag 18.00 moest het ingeleverd zijn. Je kon het gewoon thuis maken, wat wel een beetje vreemd was want in Nederland heb ik dit nog nooit gehad. Dus 3 dagen aan dit tentamen gewerkt en nu maar afwachten of ik het gehaald heb. In de tussentijd heb ik hier deze week een beetje vakantie want ik heb geen lessen en moet alleen een presentatie voorbereiden. Dus tijd om leuke dingen te doen!

Gisteren ben ik samen met Brigitte naar het koninklijk paleis vlakbij Stockholm geweest. Genoten van de mooie ruimtes binnen en ons lekkere dagje uit na de tentamen stress. Buiten was helaas voor een groot deel dicht omdat het zomerseizoen voorbij was, maar het was ook erg koud buiten dus na een korte wandeling door de tuin hadden we het wel weer gezien. Het sneeuwde een beetje deze dag maar het bleef niet liggen gelukkig, dachten we...

Vanochtend moest ik even controleren of ik echt wakker was toen ik de gordijnen open deed... Er lag namelijk sneeuw!! Vannacht heeft het blijkbaar genoeg gesneeuwd om te blijven liggen en voor een mooi wit plaatje te zorgen deze ochtend. Dus tijd voor een sneeuwwandeling voordat het weer weg is. Ik stap de deur uit met mijn camera in de hand om hopelijk een paar mooie winterse plaatjes te maken en ik loop een stukje de straat op. Ineens rennen er twee kleine hertjes hier de straat over en verdwijnen ook net zo snel aan de andere kant weer in de bosjes. Gelukkig had ik mijn camera al vast en kon ik ze snel op de foto zetten, want dit zie je niet snel weer dat ze zo hier midden tussen de flats de straat over steken. Na een mooie wandeling en een paar winterse foto's toch maar snel weer naar binnen, want het was toch wel erg koud buiten.

Deze week maar eens even kijken wat ik ga doen en waarschijnlijk ga ik volgend weekend met een paar vrienden naar Hoge Kusten, een stukje verder naar het noorden in Zweden. Hier gaan we lekker wandelen, maar hopelijk is het niet te koud of ligt er een dik pak sneeuw. Ondertussen geniet ik nog steeds optimaal van mijn tijd hier in Zweden. Nog een kleine 3 maandjes tot het alweer voorbij is maar gelukkig staan er nog leuke dingen gepland en komen er nog gezellig een aantal mensen vanuit Nederland hier op bezoek. Ik houd jullie op de hoogte van mijn uitstapjes en tot later!

1. Kelsey:
    28 oktober 2018
    Leuk om te lezen!! Heb er veel zin in om langs te komen :)
  2. Opa en oma haan:
    6 november 2018
    Hoi kirsten Hoe is het in Zweden was het een leuk weekend veel gezien was het nog koud hier was het vandaag 16 graden we hebben zaterdag de hele dag met de lekkage in de badkamer aan het werk geweest Gelukkig heeft papa het gevonden de hele badkamer is leeg wy hebben vandaag 38 km gefietst dat was leuk volgend weekend komt jeroen en milou by jou dat is vast gezellig met elkaar geniet er van groetjes oma en opa haan