Spelletjes, feesten en Stockholm

16 september 2018 - Uppsala, Zweden

Hoihoi,

Alweer anderhalve week geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus hoog tijd voor een nieuwe blog. Naast de gewone lessen elke dag die niet altijd even boeiend zijn, heb ik gelukkig ook een heleboel leuke dingen weer gedaan.

Vorige week nog volop deelgenomen aan de welkomstactiviteiten waarvan een spelletjesavond er 1 was. De meeste studenten waren Zweeds dus in het begin voelde het een beetje raar maar uiteindelijk was het toch een hele gezellige avond met leuke spelletjes. Op vrijdag was Phoebe jarig dus dat hebben we 's avonds gevierd door gezellig met z'n allen te eten en gezellig wat te drinken. Daarna door naar een van de student nations om daar te feesten en de avond gezellig af te sluiten. De rest van het weekend niet veel gedaan behalve uitslapen en een beetje opruimen.

Dinsdag avond voor het eerst hier gevolleybald. Het was niet echt een training (meer een wedstrijdje tegen elkaar), maar wel leuk om even te spelen en ook weer nieuwe mensen te leren kennen. Hier ga ik zeker vaker naartoe. Verder tot aan het weekend niet veel gedaan behalve colleges volgen en thuis werken voor mijn vak. Wel lessen gehad die ik in Nederland niet zou hebben, over rendieren bijvoorbeeld. Of sjokdieren... als je vindt dat rendieren niet rennen maar sjokken (ik noem geen namen).

Vrijdagavond hebben we met een aantal mensen samen gegeten. Typisch Nederlands eten: stamppot! Telkens als we samen gaan eten kookt iemand iets uit het land waar hij/zij vandaan komt en deze week was het een Nederlands gerecht. De rest van de avond nog gezellig bij elkaar gezeten en veel gelachen en spelletjes gespeeld.

Zaterdag ochtend met de trein vertrokken naar Stockholm om ons daar een dagje te vermaken. Een aantal toeristische dingen bezocht, Zweedse fika gehouden (een soort koffiepauze met lekkers), en veel lol gehad. Onder andere het Vasamuseum bezocht. Hier kan je het schip Vasa bekijken dat ruim 300 jaar geleden gezonken is en later van de zeebodem gehaald is. Het schip is mega groot en door het hele museum heen is overal informatie over het schip, de bemanning en algemene informatie over Zweden in de zeventiende eeuw. Een groot deel van de middag hebben we hier besteed. Kijk vooral ook de foto's van Stockholm die ik heb toegevoegd :). Al met al was het een hele geslaagde dag en gezien Stockholm niet zo ver hier vandaan is, kom ik er zeker nog vaker. Tot zo ver deze blog van afgelopen week! Mijn volgende blog gaat waarschijnlijk over Oslo aangezien ik daar het hele volgende weekend met een aantal vrienden ben.

Groetjes!

1. Kelsey:
    17 september 2018
    Zo te lezen vermaak jij je prima! Leuk om te lezen :)
  2. Opa en oma haan:
    17 september 2018
    Leuk dat je een berichtje heb gestuurd mooie foto's en veel plezier met elkaar mooi dat er volleybal is hoe is het weer by jou tot de volgende keer groetjes van opa en oma haan